Det surras om Cannes på Msn, kontoret, i branchpress och till och med i riktig press. För lite lejon säger folk, men ändå mycket stort med tredjeplaceringen på listan över interaktiva byråer i världen. Jo men ändå för lite lejon. Ja fast om inte...
CF betecknade Cannes som "underbart". Jag tror honom.
Rolig sak jag hörde: I SVD ska det tydligen finnas en intervju med Pia Grahn (reklamförbundet) där hon får frågan varför det gick så dåligt för svenska byråer i print och utomhus. Svaret blev: "För att juryn inte förstår svenska." Ett svar helt i klass med Johnny "Bråttom" Ekströms: "Nej, jag vet inte ens vad spagetti heter på italienska".
Annan rolig sak jag hörde: En delegation hårt festande människor från F&B hittade nattbadet och stod dyblöta i Cannes och funderade på hur de skulle göra nu. Den briljanta idén att ringa upp till en arbetskollega som är jurymedlem och bor på flådiga Majestic (vi kan kalla honom "J") kl 6 på morgonen (han ska ju ändå upp snart..) lanserades. Sagt och gjort. Under samtalet (J sover uppenbarligen och är inte helt nöjd med tilltaget) kommer den ringande personen på att "eeh.. det här kanske inte var någon bra idé..." J säger "Nej." och lägger på.
Senare skickas ett SMS till J med innehållet "Seemed like a good idea at the time". Svaret blev lika snabbt som träffsäkert: "Ibland misstar man sig."
/R
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar