
Tog "en öl" (6 st tror jag det blev till slut) med Labraaten igår. Han sitter inne på många sanningar som han levererar alldeles för sällan. Det var hursomhelst mycket trevligt. Jag gillar honom.
Idag ska vi ha någon form av sommarlunch på jobbet eftersom många går på semester idag. Ryktet säger sill och nubbe. Undrar hur många larviga stavfel det kommer att medföra i eftermiddag..
Har snart gått igenom allt som vann något i CannesLions. Har sett lika många dåliga lösningar som bra tror jag. I printklassen är det såklart nästan uteslutande glossiga rebusvisuals. Men jag hittade en kamapnj som stod ut. Och vann guld. Det är en textannons för något som heter "Terminalvård", vård av döende personer som är bortom all räddning.
Jag orkade inte läsa dom först men imorse såg jag att bloggen "Please copy me" hade hyllat dom. Killen som skriver är en Göteborgare som precis fått jobb på Pocahontas pappas byrå. Han har bra koll på reklam tycker jag. Så jag läste. Ovan kan ni också läsa. Nedan finns länkarna till den jag tyckte var bäst och till de tre andra annonserna i kampanjen.
/r.
http://adsoftheworld.com/files/images/6m.jpg
http://adsoftheworld.com/media/print/singapore_hospice_council_care_awareness_the_end
http://adsoftheworld.com/media/print/singapore_hospice_council_care_awareness_lung_cancer
http://adsoftheworld.com/media/print/singapore_hospice_council_care_awareness_death
1 kommentar:
Jag kommenterar mig själv nu..
Funderade på om inspirationen till idén och rubriken kom ifrån filmtiteln "Things To Do In Denver When You're Dead".
Det va väl Andy Garcia som hade huvudrollen.. visst Fathi?
Skicka en kommentar